lördag 17 november 2012

Gammalt om Manavgatfloden

Jag har ju inte lyckats importera alla blogginlägg från min wordpress-blogg. Det finns ett par blogginlägg jag inte vill förlora, så då är det ju bäst att jag kopierar texten och laddar upp bilderna här. Så varsågoda, här är ett gammalt inlägg:

På vår semester i Turkiet, befann vi oftast på stranden i Side. Eller så var vi vid hotellets pool eller så blev det shopping. Men en dag blev det utflykt. Genom Ving bokade vi in oss på en båttur på Manavgatfloden. Vi var där även för tre år sedan och tyckte då att det var en trevlig heldagsutflykt. Självklart ville vi åka där igen. Vi hade ställt klockan, så att vi kom upp i tid. Vi begav oss till ett närliggande hotell, där en buss hämtade upp oss. En engelsktalande guide var med oss på båten och i bussen, så vi kom tillrätta. Det blev en mysig båtutflykt, även om det blåste en del denna dag. Fast på båten märkte man inte av det så mycket, utan det var först när vi kom fram till stranden. Det blåste en del sten på en, så det var inte så mysigt att ligga där. Parasollen fick man hålla, så den inte flög iväg. På stranden mellan flocen och havet tillagade en tant jättegoda pannkakor. Synd att jag inte fotade henne! På väg tillbaka blev vi serverade lunch på båten. Det var grillade kyckling och couscous och sallad. Det smakade riktigt gott! Det var nog det godaste jag åt i Turkiet, ärligt talat.

9 kommentarer:

1. Underbart vackra foto & Turkiet-Side bla har jag oxå vart i...Härligt!
    /Kram & ha en fin dag!

Svar
    1. Jag har hunnit vara i Side två gånger. I love it!

Radera
  2. tackar, arbetsdagen avslutades lite tidigare än va de va tänkt :)

Svar
    1. Vad skönt att det blev en kortare arbetsdag!

3. Fina bilder :)

Det har ju blivit en del filmer med åren ;)

SvaraRadera
  4. Oj vad förvånad jag blev nu när jag gick in på din blogg, det var ett tag sedan sist, så såg jag att du bytt till blogspot :P :)

Jo vissa gamla blogginlägg vill man ju ha kvar, jag har kopierat text o bild in i word-dokument, jättesnabbt och inte jätteultimat bara som en back-up. Har hållt på o fört över några gamla inlägg till och från till min blogg och tidsinställer inläggen till "rätt" datum (bytte blogg 2009) :P Det går men det går långsamt.

Svar
    1. Jag bloggade med wordpressverktyget innan med plats på ett eget webhotell. Jag gillade verkligen wordpress.org, men jag kunde inte på egen hand ändra och trixa med designen på egen hand och på ett enkelt sätt. Jag kan inte css-språket alls. Sedan utnyttjade inte all plats på webhotellet särskilt mycket. Nu testar jag blogspot och jag gillar det än så länge. Jag har inte fixat bloggdesignen än. Tyvärr lyckades jag inte med att importera hela mitt bloggarkiv från min förra blogg. Jag hoppas att det går att ordna att mitt domännamn junitjejen.se pekar mot den nya.

Radera
  5. Härliga bilder! Nu blev jag sugen på att åka till värmen...