Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

tisdag 8 januari 2013

Träningens underverk


Så härligt! Det här är andra dagen i rad, som jag och min man tränar ihop på gymmet. Det är riktigt roligt att kunna sporra och inspirera varandra. Träningen blir ju så mycket roligare och enklare på det viset. Det nya året börjar bra vad det gäller min träning. Jag hoppas att det håller i sig. 

Och inte kan man skylla på att man inte har tid: Varje dygn består av 24 h. Av dessa sover jag 8 h, jag jobbar + bilväg 9 h, rastar hunden ca 1,5 h, måltider totalt ca 1 h, morgontoalett ca 30 min = 20 h. Det betyder att det återstår 4 timmar av varje dygn. 1 timmes träning eller åtminstone 30 minuter extra till promenad med hunden bör det finnas tid till. Det hela handlar ju om prioritering. Det bästa är ju att tänka på hur skönt det är efteråt, man ångrar sig aldrig! Planera in din träning, så känns det kanske lättare.


Efter träningen föredrar jag att äta en apelsin med keso. På keson häller jag lite kanel. Det smakar så himla gott! Jag vill ju få i mig energi ganska så snabbt efter träningen och detta tar ju inte så lång tid.

28 kommentarer:

  1. Träning....måste komma igång snart. Verkligen. Och sen tar jag apelsin och keso precis som du. Urgott!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är så mycket lättare att träningen blir av när man har en träningskompis och man peppar varandra. Alla ursökter som annars är lätt att ta till slinker inte igenom så lätt...hehe:) Jag tränar ofta ensam men man blir ju samtidigt en i gruppen och det känns också peppande.

    Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar oftast träna själv, därför uppskattar jag träningstillfällena med min man desto mer.

      Radera
  3. Allid bra att träna..kul att ni gör det ihop..ha en bra kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på fler gymtillfällen tillsammans med min man.

      Radera
  4. vad duktiga ni är =)
    ja julen är fin.

    SvaraRadera
  5. Vilket smarrigt mellanmål!!

    KRAM Cecce

    SvaraRadera
  6. Duktiga du.

    Jag kom iväg på min jogging - helt enligt planerna. Och nu är min bok snart snart slut - det är spännande så jag hoppas jag kommer iväg min morgonjogg jag planerat för i morgonbitti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad duktig du är med din joggning!!! Jag vill också kunna jogga ett varv i motionsspåret, men jag ger upp för enkelt.

      Radera
  7. Det är ett livets pussel. Trevligt att träna tillsammans, både nytta och nöje på en och samma gång. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Jag har apelsin. Jag har keso. Kanske skulle få till ett träningspass idag... :) Tack för inspirationen!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Min favoritkeso är med hallon och valnötter. :) Eller äpple och kanel. Har aldrig testat apelsin faktiskt, men det låter också gott.
    Jag har bara åkt skidor några gånger hittills i år, men nu har regn och tö gått hårt åt på snön även uppe hos oss, så det är tveksamt om det finns åkbara spår i närheten. Däremot lovas ju lite mer snö redan i morgon, så till helgen kanske det funkar igen. På måndag öppnar äntligen jobbgymmet igen med styrketräning och pass, efter att ha flyttat till nya lokaler över jul och nyår. Gissa om jag längtar! :) Då blir det massor av lunchpass och andra pass igen. Tjoho!
    Duktigt tränat av dig och som sagt, träna tillsammans är jättekul. Själv har jag ofta kollegor med mig som sällskap. Lättare då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att kunna träna på lunchtid på jobbet!! Jag tycker att jobbet borde bjuda en på en friskvårdstimme per vecka. Det leder ju till friskare personal!
      För din del önskar jag att det kommer mer snö!

      Radera
  10. Sv. har lagt till dig nu. Lägg till mig också och säg gärna vilket nummer du blev:)
    kram

    SvaraRadera
  11. Vi tränar nästan alltid tillsammans, mycket roligare! Nu, under nästan 2,5 vecka i Malaysia, har vi bara tränat en enda gång, på hotellet i KL. Så nu blir det till att försöka komma igång igen...!

    SvaraRadera
  12. men va duktiga ni är!
    Själv ska jag oxå försöka ta mig i kragen o börja träna.Försöka...
    Annanasen keson o kanelen såg riktigt gottut .måste prövas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ingen ananas på bilden utan apelsin.

      Radera
  13. Keso blandat med pesto är jättegott att ha i stället för dressing till sallad. Jag tränar också ihop med maken när vi kan, och det är kul. Sen följs vi inte åt på varje gym-maskin, men gör samma ibland, hjälps åt vid behov osv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att jag och min man kommer träna fler gånger ihop!
      Tack för tipset om keso tillsammans med pesto!

      Radera
  14. Visst är det kul att träna tillsammans! Det gör jag och Per ofta.
    Men hinner du med tv, böcker, mys och annat vilsamt?
    Keso med frukt är en favorit för mig.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hinner med hundpromenader och datatid. Prioriterar bort TVn nästan helt. Jag älskar att läsa, men det orkar jag inte. Somnar nästan direkt efter att jag har lagt mig.

      Radera
  15. Sent svar: Tack för gratulationen:D

    Låter gott med apelsin, keso och kanel.

    SvaraRadera
  16. Det är konstigt det där med träning man mår ju så HIMLA bra efter den men ändå ska det vara så svårt ibland. Just nu är jag duktig med att vara ute och gå powerwalks och jogga, gymkortet finns så det är bara att rycka upp sig :) Keso är bästa mellanmålet, lite vanillinsocker är också gott att pudra på....

    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte dåligt att du tar powerwalks och joggingturer!! SÅ skönt det är att vistas ute! Jag önskar att jag någon gång i mitt liv lyckas att ta regelbundna joggingturer.

      Radera
  17. härligt med bra träningsrutiner :)

    SvaraRadera