Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

lördag 16 januari 2016

Gymtips för nybörjare

GoForFit.se

Jag fann fantastiskt bra träningstips hos Linn Strömberg. För att jag ska komma igång ordentligt med min träning igen, så tror jag också på att planera träningen och träna på specifika dagar. Jag har inte bestämt mig för vilka dagar jag ska ha, men minst en gång på helgen får det bli. Linn tipsar vidare att man inte ska träna för ofta. Det är definitivt ingen risk för mig! Att man inte ska träna styrka och kondition samtidigt, var faktiskt någonting helt nytt för mig. Konditionsträningen kan tydligen ha en hämmande effekt på muskeltillväxten. Tänk också på att musklerna behöver utmanas för att växa. Variera övningarna eller lägg på mer vikt, annars uteblir resultaten. Jag vill alltid se resultat fort, men den idén får jag släppa. Jag ska från och med nu ha tålamod och inte gå ut för hårt i början. Då kanske jag tappar jag motivationen igen. Där vill jag inte hamna igen. Jag är så tacksam för alla bra tips man kan finna hos andra bloggare. Läs de 10 tipsen här.

Alldeles strax ska jag iväg till gymmet. Jag vet att jag ska börja med konditionscykeln, men sedan får jag se vad det blir. 

5 kommentarer:

  1. Jag försöker komma igång igen efter flera veckors uppehåll pga skador och annat, men det är synd att det inte riktigt är läge att cykla ute!!

    SvaraRadera
  2. Det går jätte bra att låna bild och recept :)

    SvaraRadera
  3. Självklart får du låna recept och bild :)

    SvaraRadera