onsdag 21 juni 2017

Missnöjd

Idag var jag iväg för att klippa mig. Eftersom jag har läst att Hair Angered har fått många positiva recensioner, så hade jag bokat en tid där. Det kan ju vara värt att åka en liten bit, om man kan bli supernöjd. När jag kom fram till Angered centrum, fick jag leta en liten stund efter frisörsalongen. Jag är ju aldrig där annars.

Jag kom in och satte mig ner i en fåtölj. Jag märkte ganska så snart att många verkade vara stamkunder. Jag såg också att de flesta hade långt hår. Jag var nog den enda kvinnliga, som var kortklippt. Jag hade ingen aning om vem som skulle klippa mig, så jag visste heller inte om min frisör var upptagen eller inte. Men jag fick besked om det efter en liten stund. Tyvärr fick jag vänta ca 20 minuter innan jag fick slå mig ner i frisörstolen. Och efter ca 20 minuter var jag klar. Jag kan absolut inte ge något femstjärnigt betyg för klippningen. Jag tycker det ser ojämnt ut och det blev för mycket klippt på den ena sidan. Det är ju för sent att påtala det efteråt. Nä, hit kommer jag inte åka till fler gånger. Jag hoppas nu att mitt hår växer snabbt, så en annan frisör kan fixa till det.

Jag brukar aldrig klaga, även om jag är missnöjd med klippningen. Brukar du säga till om du inte är nöjd?

14 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du inte blev nöjd. Nä jag brukar nog inte klaga men egentligen borde man göra det. Jag har gjort det en gång och det var en misslyckad färgning, det var det eller Så hade jag fått gå med mössa till nästa gång. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är svårt att klaga.

      Radera
  2. Så tråkigt när en inte blir nöjd :( Jag har hört både ris & ros om Hair Angered. Kanske är de duktiga på en viss typ av hår, och inte andra. Sen är jag rätt övertygad om att de har varit duktiga på att jobba med unga influencers, tkr mig ofta se att folk som varit med i Paradise Hotel och liknande alltid länkar/nämner dem i sina kanaler. Jag tänker mig således att vissa kanske får rabatt/klippa sig gratis hos dem. Men de hade iofs också fått nån utnämning av Mix Megapol, men det är ju också väldigt individuellt med frisörer/som kund då allas hår är olika och alla har olika upplevelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg att de flesta kunder hade långt hår och de var unga. Jag var nog den äldsta, som var där då. En del gör nog behandlingar, som tar en stund att göra. En kund betalade ca 3500:-. Jag blev nästan chockad, när jag såg det priset. Frisören uppmanade den unga kunden till att hashtaga #hairangered på Instagram. Det var nytt för mig!

      Radera
  3. Nej vad tråkigt, jag klippte mig igår med, jag brukar vara jättenöjd med min frisör och är det nu med, men lär åka tillbaka idag, ska dit nu tänkte jag och chansa, för det behöver finputsas liiite på ena sidan

    SvaraRadera
  4. Men så tråkigt :(. När man betalat och väntat för att få bli fin i håret :/

    SvaraRadera
  5. Det är svårt att säga till ibland, men jag tror att alla vinner på om man gör det!

    SvaraRadera
  6. Dom gånger jag ej blivit nöjd har jag gått tillbaka och talat om det,så har dom fått fixa till det! Dom gånger jag sen blivit jättenöjd har jag även varit noga med att påpeka det. Trevlig Midsommar!! // Majsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt av dig! Tyvärr vågar jag aldrig klaga, även om jag borde.

      Radera
  7. Jag vågar aldrig säga till >.<

    SvaraRadera
  8. Nja... jag brukar ju bli nöjd. Men den här gången satt inte min färg - alls. Den brukar sitta i nästan ett halvår och var nästan borta på mindre än två veckor. Så idag har jag varit och fått det omgjort. Hoppas det håller nu. Annars skulle hon hitta på nåt annat.

    SvaraRadera