Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

torsdag 8 augusti 2013

Plank&Squat utmaning


För att pressa sig ytterligare, hade det varit bra med att anta en utmaning. Det är härligt med utmaningar, men det kan vara svårt att fullfölja dom, om ingen pressar en hela tiden. Det är ju så klart enklare om man utför utmaningen tillsammans med någon. Enligt denna utmaning i planka & knäböj, så utförs den i 31 dagar utan vila. Det verkar tufft, men man hade kanske kunnat göra om utmaningen till en egen variant. Men så läste jag detta inlägg. Jag kanske inte ska anta utmaningen ändå.

12 kommentarer:

  1. Åh försökte mig också på squats förut men tröttnade snabbt, haha! Nejmen det är skitsvårt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att tröttna på övningarna.

      Radera
  2. Variation är alltid bäst! Att stå i plankan blir en vana men de övningarna du länkar till ger kroppen variation. Variation är vägen till att bli vältränad. Vem som helst kan öva upp en styrkeövning och bli bättre på den. Men då är man fortfarande dålig på allt annat. Det bästa är alltid att variera träning och byta styrkeprogram ofta. Enligt mig iallafall. ;-)
    Lycka till med träningen!
    kram!

    SvaraRadera
  3. japp nu klarar ja mig ett par veckor :)

    SvaraRadera
  4. nä fyyyy... plankan suger. Så jäkla trååååkig. Squatutmaning har jag dock tagit mig genom. Men den jag gjorde var det tre dagar, paus, tre dagar, paus... men huruvida ändan blev snyggare.. nja... jag fick inte ens träningsvärk. Antar att det är dom musklerna som jobbar hela tiden då jag joggar och joggar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om att plankan är tråkig men den är ändå bra. Du får säkert din rumpövning när du tränar.

      Radera
  5. Jag tycker det är jättejobbigt att stå i plankan länge. Jag tycker man får väldigt bra träning av just plankan. Men alla har kanske olika upplevelser? Vad tycker du annars om den övningen? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar plankan, men den är jobbig!

      Radera
  6. Ska göra detta, eller iaf plank-delen :)

    SvaraRadera